Image result for ‫توصیه مهم برای رژیم غذایی بیماران دیابتی‬‎

سه وعده غذایی در روز

زمانی که فردی به دیابت مبتلا می شود باید به طور منظم غذا بخورد و سه وعده غذایی در روز داشته باشد تا نیاز بدن در طول روز تامین گردد. ۲ برش نان، یک منبع پروتئینی مانند ماست، پنیر یا برشی از ژامبون سفید و یک نوشیدنی برای وعده صبحانه نمونه خوبی است. برای ناهار وشام نیز یک بشقاب کوچک با یک قاشق سوپخوری روغن زیتون، غذای پروتئینی مانند گوشت، ماهی یا تخم مرغ، یک بشقاب حبوبات و سبزیجات سبز، مقداری لبنیات و یک میوه توصیه می شود.

بهتر است بدانید در صورت ابتلا به دیابت نوع ۲، باید مراقب بود که دریافت نشاسته در تمام وعده ای روز تقسیم شود و فقط یک وعده را شامل نشود.

اهمیت مصرف چربی های مفید

برای مقابله با چاقی و افزایش کلسترول که مشکل رایجی در بیماران دیابتی است، باید دریافت روغن ها محدود شود و ارجحیت با چربی های مفید باشد. این توصیه غذایی همچنین به پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی نیز کمک می کند که جز عوارض شایع دیابت است. نکات زیر در این مورد بسیار مورد تاکید است:

مصرف چربی های اشباع و اسیدهای چرب اشباع موجود در بسیاری از خوراکی های صنعتی مانند غذاهای آماده، بیسکوییت ها، شیرینی جات و… تا حد ممکن محدود شود.

ماهی های چرب مانند تن، آزاد، ساردین و ماکرو که سرشار از امگا ۳ هستند حداقل دو بار در هفته مصرف گردد.

روغن های گیاهی از جمله کلزا و زیتون نسبت به چربی های حیوانی ارجحیت دارند. بهترین مقدار مصرف ۱ قاشق سوپخوری در هر وعده غذایی است.

در نظر گرفتن میان وعده

برای کنترل بهتر قند خون توصیه می شود بین غذاهای اصلی میان وعده نیز میل گردد. البته به این شرط که میان وعده سالم و متعادل باشد. چنین میان وعده ای شامل حدود ۱۵ گرم گلوسید، مقدار کافی فیبر و پروتئین است و نباید بیش از ۱۵۰ کیلوکالری داشته باشد.

Image result for ‫توصیه مهم برای رژیم غذایی بیماران دیابتی‬‎

۱ سیب یا ۱ گلابی، ۱۰۰ گرم کمپوت بدون شکر همراه با دو عدد بادام، ۱۰۰ گرم ماست یا پنیر سفید، ۲۰۰ میلی لیتر شیر کم چرب همراه با ۲ قاشق سوپخوری کاکائو بدون شکر و ۲ عدد هویج نمونه هایی از میان وعده های سالم است. شما میتوانید برای رژیم غذایی خود به سایت آشپزی مراجعه نمایید و از انواع غذاهای ایرانی و فرنگی دیدن نمایید

https://ashpazbashy.com



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: